addon doamins  در سی پنل به شما این امکان رو میده که دامنه هایی مجزا از دامنه اصلی سایت تعریف کنید و بر روی هر کدام یک سایت جداگانه داشته باشید . با استفاده از این امکان کاربردی شما می توانید با خرید یک هاست با کیفیت بالا چندین سایت را روی آن ایجاد کنید که هر کدام مجزا از بقیه در حال فعالیت باشد .

برای اضافه کردن دامنه ، ابتدا باید دامنه ای که میخواهید روی هاست اصطلاحاً ست کنید آماده باشد . آماده بودن دامنه به این معناست که یک ) اگر دامنه ملی با پسوند .ir ثبت کرده اید باید از ثبت آن حداقل 48 ساعت کاری گذشته باشد تا دامنه اصطلاحا تایید شود . دو ) dns های هاست خود را از آریانت دریافت کرده و روی دامنه ست کرده باشید سه) از زمان ست کردن dns ها حداقل 8 ساعت گذشته باشد

 

حال با فرض اینکه دامنه خریداری شده آماده ثبت در سی پنل است ، برای اضافه کردن آن در پنل مدیریتی سی پنل ، از بخش  Doamins روی گزینه addon domains کلیک می کنیم .

addon domain

 

حال در صفحه addon domains در کادر new domain name باید آدرس دامنه خود را وارد کنیم ، به عنوان مثال ariaservice.net

با وارد کردن دامنه ، دو کادر بعد به صورت اتوماتیک ساخته می شوند . بهتر است این دو کادر را تغییر ندهید .

با تیک زدن گزینه Create an FTP account associated with this Addon Domain می توانید یک نام کاربری و رمز عبور مجزا و مختص این دامنه جهت استفاده از پروتکل ftp ایجاد کنید . که در مقاله ای تحت عنوان ” آموزش FTP Accounts در سی پنل ” مفصل در رابطه با کاربرد و نحوه فعال سازی آن صحبت کرده ایم .

 

addon domain

در نهایت با کلیک بر روی دکمه add domain کار اضافه کردن دامنه به اتمام می رسد . بعد از کلیک بر روی اینکه یا با پیغام سبز رنگی که نشان از موفقیت آموز بودن پروسه اضافه کردن دامنه می باشد مواجه می شوید و یا با پیغام قرمز رنگی شامل خطای اضافه کردن دامنه که در این صورت این پیغام خطا را به پشتیبانی آریانت ارسال نمایید تا جهت رفع مشکل راهنمایی شوید .

 

بعد از فعال سازی دامنه پوشه ای تحت عنوان دامنه شما در فایل های هاست ساخته می شود که می توانید جهت ایجاد سایت فایل های خود را درون آن آپلود کنید .