Disk Usage همانطور که از نام آن پیداست وظیفه اطلاع رسانی وضعیت مقدار فضای آزاد و اشغال شده هاست را به عهده دارد . همانطور که در یک سیستم کامپیوتری شما جهت آنکه متوجه شوید چه مقدار از هارد شما آزاد و یا مشغول است وارد My computer خود میشوید و درایو ها خود را بررسی می کنید ، در سی پنل برای بررسی فضای هاست از دو روش می توانید وارد بخش Disk Usage شوید :

1 – از پنل سمت راست

2- از زیر منو های بخش files

disk usage

 

با کلیک روی هر کدام از لینک ها وارد صفحه ی disk usage  می شوید . در بخش ابتدایی صفحه لیست پوشه های اصلی هاست را با فضایی که هر یک اشغال کرده اند به شما نشان می دهد :

 

disk usage

 

در بخش پایین صفحه disk usage به شما تمامی پوشه های هاست را به صورت لیست درختی همراه با جزئیات مقداری فضای اشغالی نمایش می دهد . با کلیک روی هر کدام از پوشه ها می توانید به آن پوشه رفته و در صورتی که فایل های آن را نیاز ندارید جهت آزادسازی فضای هاست آن ها را پاک کنید . به عنوان مثال پوشه trash شامل فایل هاییست که قبلا پاک کرده اید و به این پوشه منتقل شده اند . حال اگر مطمئن هستید به آن فایل ها دوباره احتیاج پیدا نخواهید کرد میتوانید پوشه trash خود را باز کرده و محتویات آن را پاک کنید .

disk usage