در اینجا راهنمای مبتدی و اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت وجود دارد. این شامل فرآیند چند مرحله ای است که باید برای بررسی تمام خصوصیات وب سایت انجام شود که به عملکرد سئو آن می پردازد. اگر می خواهید وب سایت شما مشتری بیشتری و درآمد بیشتری برای کسب و کار شما ایجاد کند، باید بدانید که از کجا شروع کنید. متأسفانه ، دشوار است که بلافاصله تعیین کنید برای بهبود به چه چیزی نیاز دارید. به همین دلیل ضروری است که شما یک بررسی کامل از سایت SEO انجام دهید. این بررسی به شما همه چیزهایی را که باید در مورد سایت خود بدانید ، شامل آنچه که به خوبی انجام می دهید و آنچه برای بهبود آن نیاز دارید ، به شما می گوید.

 

بررسی سئو چیست؟

اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت، بازبینی کمپین و استراتژی های سئو شما است. با یک بررسی ، این فرصت را دارید که کارهایی را که به خوبی انجام می دهید شناسایی کرده و زمینه های پیشرفت را پیدا کنید. هدف از بررسی SEO شناسایی نقاط ضعف در کمپین شما است، که به شما کمک می کند نقاط ضعف کمپین خود را شناسایی کنید و اینکه چگونه این نقاط به عملکرد سایت شما آسیب می رسانند. هنگام انجام بازرسی سئو ، لیستی از اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت دریافت می کنید که می توانید در سایت خود اصلاح کنید. این یک روش عالی برای کمک به شما در بهبود عملکرد سایت و کسب نتایج بهتر برای کمپین خود است.

 

 

اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت

تگ ها

برچسب های Hn

برچسب های h1 ، h2 ، h3 بدیهی است که باید در صفحات شما وجود داشته و یک سلسله مراتب منسجم را تشکیل دهند. برای شروع ، مطمئن شوید که سایت شما فقط یک برچسب H1 در صفحات شما ارائه می دهد. برای یک بلاگ ، عنوان مقالات شما در H1 است. همچنین محتوا را به عنوان یک کل تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آیا از یک ساختار مربوط به H2 ، H3 ، H4 و غیره استفاده کرده اید یا خیر. اگر زیرنویس فقط پررنگ یا فقط رنگی دارید که توسط برچسب احاطه نشده است ، آنها را برطرف کنید. یک ساختار خوب به ربات های موتور جستجو کمک می کند تا سایت شما را در مورد سوالات مربوط به موضوع کلی شما بهتر قرار دهند.

 

کلمات کلیدی

در اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت کلمات کلیدی بخشی اساسی در سئو است. آنها تعیین می کنند که سایت شما در نتایج جستجو چه زمانی نشان داده می شود. ابتدا نگاهی به کلمات کلیدی مورد استفاده در وب سایت خود بیندازید. بهترین نوع کلمات کلیدی برای شما کلمات کلیدی دم بلند هستند. اینها کلمات کلیدی هستند که شامل سه یا چند کلمه هستند.کلمات کلیدی دنباله بلند به شما کمک می کنند افراد مناسب تری را که به دنبال کسب و کار شما هستند ، پیدا کنید.

 

وقتی سئو سایت خود را بررسی می کنید ، دوباره کلمات کلیدی خود را مرور کنید. اگر اکثر کلمات کلیدی دم کوتاه را دارید که فقط یک یا دو کلمه هستند، در مورد استراتژی خود تجدید نظر کنید. شما می توانید با استفاده از کلمات کلیدی long tail برای کمپین خود منجر به هدایت های ارزشمندتری شوید. همچنین باید مطمئن شوید که کلمات کلیدی دم بلند شما عملکرد خوبی دارند. علاوه بر این ، باید کلمات کلیدی را در عناوین و توضیحات متا خود بگنجانید. این به صفحات شما کمک می کند تا در نتایج جستجو برای آن کلمات کلیدی رتبه بالاتری داشته باشند.

 

 

سرعت سایت

سرعت سایت

سرعت سایت عامل مهمی در رتبه بندی برای موتورهای جستجو مانند Google است. مردم از اینکه منتظر بمانند صفحات به آرامی بارگیری شوند، متنفر هستند. اگر بارگیری صفحه شما خیلی طولانی شود ، خطر از دست دادن منجر به رقابت شما می شود در نتیجه از اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت

چک کردن سرعت سایت می باشد.

Google همچنین سایتهایی را که سریع بارگیری می شوند را ترجیح می دهد. آنها می خواهند افراد تجربه مثبتی داشته باشند ، بنابراین شما به سایتی نیاز دارید که سریع بارگیری شود. اگر بارگیری بیش از حد طولانی شود ، افراد صفحات شما را ترک می کنند ، بنابراین شما باید سرعت سایت خود را بهینه کنید تا تجربه خوبی در اختیار مخاطبان قرار دهید.

 

چگونه سرعت سایت خود را پیدا کنید؟

با استفاده از Google PageSpeed ​​Insights  و یا استفاده از سایت جی متریکس می توانید سرعت صفحه خود را بررسی کنید و ببینید کجا می توانید سایت خود را برای بهبود سرعت آن بهینه کنید.

 

ایندکس شدن صفحات سایت

شاید از اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت ایندکس شدن صفحات سایت باشد و وقتیکه Google سایت شما را بازدید می کند، محتوای شما را “می خواند” و صفحات شما را فهرست می کند. نمایه سازی برای نمایش صفحه شما در نتایج جستجو بسیار مهم است. اگر صفحات شما ایندکس نشوند ، در نتایج جستجو نشان داده نمی شوند و SEO شما آسیب می بیند.

شما می توانید که گزارش وضعیت نمایه سازی خود را در وبمسترسایت خود بررسی کنید. در این عملکرد تعداد صفحاتی را که Google در دامنه شما دیده است مشاهده خواهید کرد. اگر مشاهده کردید که تعداد صفحات در حال افزایش نیست ، این احتمال وجود دارد که برخی از صفحات شما ایندکس نشوند.

 

Webmasters

این ابزار به شما امکان می دهد “چگونه Google سایت شما را می بیند” ، همراه با کلمات کلیدی که برای آنها در Google رتبه بندی خوبی دارید .

 

 

سازگاری با موبایل

قابلیت استفاده از تلفن همراه بخش مهمی از اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت شما است. از آنجا که 61 درصد از مصرف کنندگان به احتمال زیاد از سایت های موبایل پسند خرید می کنند ، بهینه سازی سایت برای تلفن همراه بسیار مهم است.

یکی از ساده ترین راه های متحرک سازی سایت شما استفاده از ریسپانسیو بودن سایت است. ریسپانسیو  بودن سایت تضمین می کند وب سایت شما با هر دستگاهی که کاربر از آن استفاده می کند سازگار باشد. وب سایت شما به طور صحیح روی میز کار ، دستگاه های تلفن همراه و رایانه های لوحی نمایش داده می شود. این یک تجربه مثبت برای مخاطبان شما ایجاد می کند و امکان جستجو در سایت شما را برای آنها آسان می کند.

 

 

امنیت

از مهمترین اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت این است که، باید از ایمن بودن سایت خود اطمینان حاصل کنید. کاربران نمی خواهند وارد سایتهایی شوند که اطلاعات آنها در معرض خطر است. به همین ترتیب، Google رتبه بندی سایتها را انجام نمی دهد مگر اینکه برای کاربران ایمن باشد.

 

هنگام اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت خود، بررسی کنید که سایت شما با HTTPS رمزگذاری شده است. این سیگنال یک سایت امن است. تا زمانی که این نامگذاری را داشته باشید ، سایت شما برای مخاطبان شما ایمن خواهد بود و Google به شما اجازه می دهد رتبه بندی شوید.

خطای 404

خطاها

به دنبال صفحات خراب باشید که پیام خطای “خطای 404” را تولید می کنند. این زمانی اتفاق می افتد که صفحات حذف می شوند یا URL ها تغییر می کنند. ایجاد تغییر مسیر برای این پیوندها به مخاطبان شما در گرفتن پیام های خطا کمک می کند.

 

با تصحیح خطاها و صفحات ممنوع در اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت، به شما کمک می کند تا بازدیدکنندگان به اطلاعات مربوطه هدایت شوند و آنها را در سایت خود نگه دارید. SEO وب سایت شما با سخت کوشی شما بهبود می یابد.

 

 

محتوای تکراری

اساسی ترین اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت محتوای تکراری می باشد که ، چه در سایت خود شما و چه در سایت های دیگر، می تواند در رتبه بندی آن تأثیر بگذارد. شما احتمالاً هرگز مقاله ای را انتخاب نکرده اید ، اما چه کسی به شما می گوید یک سایت مخرب محتوای شما را کپی نمی کند؟ حتی اگر این تقصیر شما نباشد، می تواند برای SEO شما مضر باشد. برای بررسی محتوای تکراری سایت خود، از ابزارهای بررسی آنلاین تکراری استفاده کنید. در آنجا مشکلات احتمالی را پیدا خواهید کرد.

 

 

نقشه سایت

نقشه سایت اطلاعات ارزشمندی به موتورهای جستجو می دهد. این لیست تمام صفحاتی است که می خواهید موتورهای جستجو پیدا کرده و فهرست شوند. به آنها کمک می کند محتوای سایت شما ، ساختار آن و بنابراین مضامین تکراری آن را تجسم کنند. همه اینها برای نمایه سازی صفحات شما در موتورهای جستجو یک امتیاز است. شما باید مطمئن شوید که نقشه سایت به خوبی شکل گرفته و تمام صفحات سایت شما را لیست کرده است.

 

 

نتیجه :

چه سایت شما مانند گذشته عملکرد خوبی نداشته باشد و چه بدنبال بهبود بازدید خود هستید، سئو سایت شما ضروری است. در واقع دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید سلامت سئو سایت را بررسی کنید. شاید شما به تازگی سایتی خریده اید و می خواهید مطمئن شوید همه چیز درست است. شاید شما برای بررسی سلامت یک سایت مشتری استخدام شده باشید. به هر دلیلی که باشد ، عوامل زیادی برای بررسی وجود دارد و شما باید جامع و کامل باشید، که ما در این مقاله شما را با اقدامات اولیه برای بررسی سئو سایت

آشنا کردیم.