سرور اختصاصی ارزان یک سرور از راه دور است که به طور خاص به یک شخص، سازمان یا حتی یک برنامه اختصاص داده می‌شود. یک ارائه دهنده خدمات، یک سرویس‌دهنده ابر یا یک ارائه‌دهنده میزبانی به طور معمول سرورهای اختصاصی را مدیریت می‌کند. سرورهای اختصاصی به دلیل مزایای بسیاری که دارند مورد توجه زیادی قرار می‌گیرند.

آیا یک سرور اختصاصی ارزان می‌تواند انتخاب خوبی باشد؟

سرور اختصاصی ارزان

اگر زمان کوتاهی را در اینترنت به دنبال یک سرور اختصاصی برای میزبانی وبسایت خود بگردید، با تعداد زیادی از این سرویس‌دهندگان روبه‌رو خواهید شده که بسیاری از آن‌ها نیازمند صرف هزینه زیادی هستند. اما آیا همه کسب‌و‌کارها به یک سرور اختصاصی گران‌قیمت و با سخت‌افزاری فوق‌العاده قوی نیاز دارند؟

پاسخ منفی است، انتخاب یک سرور با منابع سخت‌افزاری بیشتر از نیاز شما تنها باعث هدررفت منابع مالی شما خواهد شد و بخش زیادی از پتانسیل‌های میزبان شما بدون استفاده خواهد ماند. بنابراین مهم است بدانید که چگونه باید سرور اختصاصی مناسب با کسب‌و‌کار خود را انتخاب کنید. در آریانت ما به شما کمک می‌کنیم تا بهترین سرور اختصاصی برای وبسایت‌تان را انتخاب و با مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید.  به سوال اصلی برمی‌گردیم، آیا یک سرور اختصاصی ارزان انتخاب خوبی خواهد بود؟ اگر ارزان به معنی کند و بی‌کیفیت باشد به طور قطع خیر، اما اگر به دنبال کیفیت، بهره‌وری و قیمت مناسب هستید، بهترین انتخاب استفاده از پلن‌های مناسب برای اهداف شما خواهد بود.

 

نکاتی برای انتخاب بهترین سرور اختصاصی ارزان

وقتی در حال ارتقا یک سرور اختصاصی ارزان هستید، بهتر است به یاد داشته باشید که همه سرورهای اختصاصی شبیه به هم نیستند و همچنین همه راه حل‌های میزبانی وبسایت ارائه شده توسط ارائه‌دهندگان خدمات روی سرورهای اختصاصی کار نمی‌کنند. از آنجا که بررسی خصوصیات اصلی کسب و کار به صورت جداگانه کاملاً دشوار است، باید به دنبال ارائه‌دهنده سرویسی باشید که با بهترین فناوری کار می‌کند. شما باید بصیرت روشنی در مورد چگونگی عملکرد حرفه‌‌ خود در دنیای واقعی داشته‌باشید و نحوه استفاده از فناوری و تکنولوژی برای هدایت موثرتر آن را پیدا کنید.

فاکتورهای کلیدی در سرور اختصاصی ارزان

سرور اختصاصی ارزان

انتخاب سیستم عامل | سرور اختصاصی ارزان

مهم‌ترین عامل در هنگام تصمیم‌گیری برای پیداکردن یک میزبان اختصاصی، این است که بتوانید آزادانه یک سیستم عامل مطابق با شغل و میزبان اختصاصی خود انتخاب کنید. نرم‌افزارها برای مشاغل شما باید به طور خاص برای یک سیستم عامل مانند سیستم عامل ویندوز یا بخش‌های مربوط به لینوکس تعریف شوند. تحت برخی شرایط خاص تجاری، نرم‌افزار در حال اجرا فقط باید با نسخه سیستم عامل موجود سازگار باشد. شما باید مراقب باشید که ارائه‌دهنده خدمات سرور اختصاصی شما را فعال کرده باشد تا براساس نیازهای شما در سیستم عامل کار کند.

سیستم پیکربندی سرور

نه تنها انتخاب سیستم عامل حیاتی است، بلکه سایر ویژگی‌ها مانند توانایی کنترل سیستم از طریق سرور نیز مهم هستند. مانند ویژگی پیش‌بینی استفاده از منابع، که اطمینان حاصل می‌کند نیازهایی که از طریق پیکربندی ایجاد می‌شوند به موقع برآورده می‌شوند.

انتخاب سخت‌افزار – یک تصمیم پرهزینه

از آنجا که پیدا کردن سرور اختصاصی ارزان دشوار است، بسیار مهم است که به دنبال یک ارائه‌دهنده میزبانی باشید که گزینه‌های زیادی در رابطه با انتخاب سخت‌افزار برای تجارت شما ارائه می‌دهد. به‌راحتی می‌توانید مناسب‌ترین سخت‌افزار را به روشی خاص تنظیم کنید تا در آن امکان افزایش قابلیت‌های عملکرد بدون پرداخت هزینه اضافی برای کاربران نهایی خدمات شما وجود داشته باشد. می‌دانید مشاغلی که دارای طیف گسترده‌ای از گزینه‌های سخت‌افزاری تجاری ‌باشند، می‌توانند از هر فرصتی برای رشد استفاده کنند. اندازه RAM همراه با انواع RAM مانند DDR3 یا DDR4 و ظرفیت بهتر دیسک سخت برای مدیریت پهنای باند و سیستم RAID از فاکتورهای مهم در انتخاب سخت‌افزار هستند.

گزینه‌های کنترل پنل

کنترل پنل‌های موجود می‌توانند با اجرای عملکردهای سیستم به‌راحتی در مدیریت عملکرد سرور شما برای برنامه‌های تجاری کمک کنند. کنترل پنل‌هایی در سراسر سیستم موجودند که برای مدیریت برخی از نیازهای تجاری کار می‌کنند و کاملاً کافی هستند، شما می‌توانید گزینه‌های مفید cPanel & WHM را در سرورهای لینوکس داشته باشید. نرم‌افزار کنترل Plesk دارای ویژگی‌هایی برای ویندوز و همچنین سرورهای لینوکس است که به گسترش و رشد تجارت کمک می‌کنند. جستجوی طیف وسیعی از ابزارهای قدرتمند کنترل با عملکردهای مدیریتی ساخته شده در ماژول های cPanel و Plesk برای عملکردهای بهتر تجاری در سراسر جهان بسیار آسان است.

پشتیبانی فنی بهتر

در برخی مواقع، تیم فناوری اطلاعات کسب و کار شما از ارائه‌دهنده خدمات می‌خواهد که مشکلات پشتیبانی فنی را برای انجام کارهای پیچیده تجاری پیدا کند و آن را مدیریت کند. سیستم پشتیبانی باید بصورت 24/7 ساعته از طریق تلفن و همچنین ایمیل کار کند. در صورت آفلاین بودن سرورهای اختصاصی شما، می‌توان از راه دور مشکلات را حل کرد. پشتیبانی فنی، رویکردهای کاملاً متفاوتی در سیستم پشتیبانی مشتری دارد از یک تیم متخصص IT که در سراسر راه حل‌های تجاری فعالیت می‌کند گرفته تا اتوماسیون فرایند حل و فصل برای برخورد آسان با موانع و مسائل معمول.

نیازمندی‌های RAM

ممکن است مواقعی در تجارت خود به RAM بیشتری نیاز داشته‌باشید. این امر همچنین فاکتور بسیار مهمی را در انتخاب بهترین سرور اختصاصی ارزان ایجاد می‌کند. بهترین میزبان اختصاصی سرور، تمام نیازهای RAM پیشرفته را برآورده می‌کند.

خدمات پشتیبان‌گیری

خدمات پشتیبان‌گیری برای یک وبلاگ اختصاصی سرور بسیار مهم است. خدمات پشتیبان‌گیری برای مقابله با حالات فاجعه بسیار مهم بوده و بهترین ارائه‌دهندگان سرور در هند، این مورد را در اولویت قرار می‌دهند. اختصاصی‌ترین میزبان سرور، ترکیبی کامل از ذخیره‌سازی و تهیه نسخه پشتیبان را ایجاد می‌کند. برای نمونه، بهترین سرور میزبانی شده در هند نه تنها تهیه یک نسخه پشتیبان از سرور قابل اطمینان را در نظر می‌گیرد بلکه اطمینان حاصل می‌کند که تهیه نسخه پشتیبان در زمان واقعی خودش انجام می‌شود.

چگونه می‌توان یک سرور اختصاصی را ایمن کرد؟

اگر تصمیم گرفته‌اید یک سرور اختصاصی داشته باشید، برای ایمن‌سازی سرور اختصاصی خود باید مراحلی را طی کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که از به‌روز بودن سیستم خود اطمینان حاصل کنید. همچنین باید سیستم خود را به طور منظم به‌روز کنید.

بعد، شما باید به طور پیش‌فرض پورت لیسنینگ SSH را تغییر دهید. پورت لیسنینگ SSH در پورت 22 راه‌اندازی می‌شود (که برای صنعت استاندارد است). شما باید آن را به چیزی غیر از 22 تغییر دهید زیرا بیشتر هکرهای سرور، پورت 22 را به دلیل استاندارد بودن هدف قرار می‌دهند. تغییر این امر سرقت اطلاعات را برای هکرها دشوارتر می‌کند.

در همین راستا، رمز عبور به صورت خودکار برای دسترسی به روت ایجاد می‌شود. این رمز عبور را به چیزی منحصربه‌فرد تغییر دهید. این کار از طریق اتصال SSH قابل انجام است.

امنیت یک سرور اختصاصی ممکن است دشوار باشد. اگر درک این مراحل بالا دشوار به نظر می‌رسد، توصیه می‌کنیم با استفاده از یک ارائه‌دهنده سرور اختصاصی ارزان، این امر را برای خود ساده‌تر کنید.

با آریانت خرید سرور اختصاصی ارزان و قدرتمند را تجربه کنید

سرور اختصاصی ارزان

همانطور که در ابتدا به این موضوع اشاره کردیم، سرویس‌دهندگان زیادی در این حوزه فعالیت دارند، اما اگر به دنبال سهولت در خرید، تضمین قیمت مناسب، پشتیبانی عالی و مشاوره برای انتخاب بهترین پلن برای کسب و کارتان هستید، آریانت می‌تواند تمام توقعات شما را از یک سرویس‌دهنده برآورده نماید. آریانت با بیش از ده سال تجربه و با داشتن یک تیم حرفه‌ای در بخش‌های مشاوره تا پشتیبانی به شما اطمینان می‌دهد تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

شما در وبسایت ما به‌راحتی می‌توانید پلن‌های مختلف را مشاهده و در کوتاه‌ترین زمان خریداری نمایید، اما اگر تخصصی در مورد انتخاب طرح مناسب برای وبسایت‌تان ندارید، نگران نباشید، تیم حرفه‌ای ما به شما کمک می‌کند تا با کمترین هزینه بیشترین بهره‌وری را با انتخاب طرحی مناسب بدست آورید.