انتخاب سرور مناسب برای کسب و کارهای مجازی از اهمیت بالایی برخوردار است. سرور مناسب به افزایش سرعت ارائه خدمات کمک زیادی می‌کند. سرویس‌های زیادی برای میزبانی از وب وجود دارند که از نظر نوع خدمات و قیمت تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. سرور مجازی ترکیه هم یکی از این سرویس‌هاست که مزایای بسیار زیادی دارد. این سرور امکان ذخیره و پردازش داده‌ها را برای شما فراهم می‌کند. در ادامه به بررسی سرور مجازی و مزایای استفاده از آنها خواهیم پرداخت.

منظور از سرور مجازی یا VPS چیست؟

قبل از پرداختن به موضوع سرور مجازی ترکیه، بهتر است به صورت کلی با مفهوم سرور مجازی آشنا شوید. این سرور که با عنوان VPS هم شناخته می‌شود، سروری است که منابع بسیار قدرتمندی دارد. سرور مجازی با تجزیه سرور فیزیکی (DS) به سرور‌هایی با منابع کمتر و تعداد بیشتر تقسیم می‌شود. البته در این مسیر از فناوری مجازی‌سازی هم بهره می‌برند. با این حال چرا بیشتر افراد نسبت به استفاده از این سرور تمایل بیشتری دارند؟

یکی از دلایل تمایل بیشتر افراد به استفاده از سرور مجازی، حذف محدودیت‌های هاست اشتراکی در این نوع سرورهاست. اگر سایت شما نیاز به رم بیشتری داشته باشد، سرویس‌ها اشتراکی جوابگو نخواهند بود. از طرف دیگر سرورهای مجازی گزینه مناسب‌تری محسوب می‌شوند. این سرورها سرعت بالا، امنیت بیشتر و انعطاف‌پذیری بهتری هم دارند.

در مورد سرور مجازی در کشورهای دیگر هم باید گفت که با خرید این سرور در هر کشور، می‌توانید به عنوان شهروند از اینترنت پرسرعت استفاده کنید. سرورهای مجازی به صورت شبانه‌روزی فعال و در دسترس هستند. به این ترتیب می‌توانید به انواع سایت‌های خارجی دسترسی داشته باشید.

اهمیت استفاده از سرور مجازی

این موضوع که کسب و کار نیاز به استفاده از سرور مجازی ترکیه دارد یا خیر، موضوع مهمی است. فاکتورهایی وجود دارند که با بررسی آنها می‌توان به این موضوع پی برد. این فاکتورها عبارتند از:

  • وجود نیاز به نصب ماژول‌های سفارشی یا نرم‌افزاری خاص
  • نیاز به دسترسی root و امنیت بالا
  • نیاز به افزایش منابع برای میزبانی
  • دارا بودن ترافیک متوسط یا در حال رشد
  • نیاز به داشتن تسلط کامل روی سرور

اگر به تمام این فاکتورها نیاز دارید، حتما باید سرور مجازی یا VPS خریداری کنید. تهیه سرور مجازی می‌تواند به راحتی شما را به اهدافتان برساند.

استفاده از سرور مجازی ترکیه چه مزایایی دارد؟

با انتخاب شرکت‌های مناسب و مطمئنی که این سرورها را ارائه می‌دهند، می‌توانید سرور مجازی را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید. امنیت، کیفیت و قیمت مناسب ازجمله مزایای استفاده از این سرور هستند. همچنین اجرای سرور مجازی در انواع سیستم‌های لینوکس، ویندوز و … امکان‌پذیر است. امکان تنظیم و کنترل سرور مجازی از طریق موبایل هوشمند نیز امکان‌پذیر است. برای ارتقا‌ء سروی مجازی ترکیه هم می‌توانید از طریق پنل مدیریتی خود اقدام کنید. توجه داشته باشید که اطلاعات آپلودشده روی سایت در هارد پرسرعت SSD ذخیره می‌شوند. از دیگر مزایای این سرورها، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • پشتیبانی 24 ساعته
  • قابلیت ارتقاء سرویس
  • سرعت بالا
  • امکان نصب روی انواع سیستم عامل
  • برخورداری از آی پی ثابت ترکیه
  • دارای هارد پرسرعت SSD
  • مناسب فعالیت‌های تجاری، مالی، بایننس و …
  • قابلیت اتصال به تمامی سایت‌های خارجی
  • منابع کاملا اختصاصی

اهمیت سرور مجازی مناسب برای کسب و کارها

بررسی چگونگی اتصال به سرور مجازی ترکیه با ویندوز

برای اتصال این سرور، باید از Remote Desktop Connection بهره ببرید. این برنامه به صورت پیشفرض در ویندوز وجود دارد. به همین دلیل دسترسی به آن بسیار ساده است. بعد از باز کردن این نرم‌افزار، باید اطلاعات سرور را در آن وارد کنید. این اطلاعات شامل یوزرنیم، پسوورد و اسم آی پی می‌شود.

بعد از وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، پنجره‌ای باز می‌شود که می‌توان روی آن مرورگرهای مختلف را نصب کرد. با استفاده از سرور اختصاصی ویندوز، می‌توانید به سایت مدنظر که به آی پی ترکیه نیاز دارد، دسترسی داشته باشید. دسترسی به آی پی کشور ترکیه از این طریق، امن‌ترین روش به حساب می‌آید.

3 دلیل مهم خرید سرور مجازی

همانطور که اشاره شد، استفاده از سرور مجازی ترکیه مزایای زیادی دارد. با این حال دلایلی وجود دارند که باعث تشویق کسب و کارها به استفاده از این سرورها می‌شود. در ادامه به بررسی این دلایل می‌پردازیم.

1. امکان فعالیت در سایت‌های فریلنسری بین‌المللی

فعالیت و انجام پروژه در سایت‌های فریلنسری درآمد بالایی دارد. به همین دلیل بیشتر افراد به سراغ این سایت‌ها می‌روند. به دلیل مشکلات بین‌المللی متعددی که برای کشور ما وجود دارد، احراز هویت افراد ایرانی با آی پی ایران بسیار دشوار و در واقع امکان‌پذیر نیست. به دلیل وجود تحریم‌های بین‌المللی، این شرکت‌ها امکان همکاری با ایران را ندارند. برای عضویت و همکاری با سایت‌های فریلنسری، می‌توانید سرور مجازی ترکیه را خریداری کنید.

2. امکان میزبانی از مشتریان ترکیه‌ای

اگر کسب و کاری دارید که مشتریان ترکیه‌ای هم دارد، بهتر است از سرور مجازی این کشور بهره بگیرید. با استفاده از سرور مجازی این کشور، سرعت و کیفیت ارائه خدمات شما افزایش پیدا خواهد کرد. به این ترتیب سایت شما هم عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت. حتی استفاده از سرور مجازی ترکیه، روی سئوی سایت شما هم تاثیر مستقیمی می‌گذارد.

3. امکان فعالیت در بازارهای بین‌المللی ارز دیجیتال

بیشتر سایت‌های بین‌المللی ارز دیجیتال، آی پی ایران را به دلیل تحریم نمی‌پذیرند. به همین دلیل کاربران ایرانی برای دسترسی به این سایت‌ها دچار مشکل هستند. در واقع کاربران ایرانی با استفاده از موقعیت مکانی ایران، نمی‌توانند فعالیت‌های مربوط به ترید را انجام دهند. در این حالت خرید سرور مجازی ترکیه پیشنهاد می‌شود. با استفاده از این سرور مجازی می‌توانید به سایت‌ها و پلتفرم‌های بین‌المللی ارز دیجیتال دسترسی داشته باشید. همچنین تمام فعالیت‌های شما در بستری امن و با بیشترین سرعت انجام می‌شوند.

دلایل استفاده از سرور مجازی ترکیه

نکاتی که هنگام خرید سرور مجازی باید به آنها توجه داشته باشید

قبل از اقدام به خرید این سرور بهتر است برخی عوامل و فاکتورها را مورد بررسی قرار دهید. عدم توجه به این نکات، ممکن است شما را با مشکلات جدی مواجه کند. به همین دلیل با توجه به نوع فعالیت کسب و کارتان، سخت افزار مورد نیازتان را قبل از خرید سرور را مشخص کنید. البته امکان افزایش یا کاهش خدمات سرویس بعد از خرید هم وجود دارد.

یکی دیگر از نکاتی که قبل از خرید سرور مجازی ترکیه باید به آن توجه داشت، میزان حافظه RAM و SSD است. از طرف دیگر نوع CPU و سیستم عامل سرور هم از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین به گزینه‌هایی از قبیل امکانات فایروال، پهنای باند، امکانات پشتیبانی، آی پی اضافه و کنترل پنل هم دقت داشته باشید.

عوامل موثر بر قیمت سرور مجازی

اساسا بحث قیمت در هر زمینه‌ای از اهمیت بالایی برخوردار است. سرور مجازی هم از این قاعده مستثنی نیست. مجموعه‌های متعددی از این سرویس با قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارند. قیمت هر کدام از این پکیج‌ها بستگی به خدمات ارائه شده توسط شرکت مدنظر دارد. اگر حجم هارد یا رم بالا باشد، طبیعتا قیمت سرور هم افزایش پیدا می‌کند.

نوع پردازنده و پهنای باند هم عوامل مهمی هستند که روی قیمت تاثیر می‌گذارند. این شرکت‌ها با توجه به پهنای باند و پردازنده‌ای که در اختیار مشتری قرار می‌دهند، قیمت‌ها را تعیین می‌کنند. طبیعی است که هر چقدر پهنای باند بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد، قیمت بالاتری هم باید پرداخت کنید. همچنین سرویس‌های مازادی که شرکت‌ها برای پکیج خود در نظر می‌گیرند، روی افزایش قیمت تاثیرگذار هستند.

بررسی عواملی که روی قیمت سرور مجازی تاثیرگذارند

دلایل استفاده از سرور مجازی ترکیه به جای VPN

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از IP ایران برای دسترسی به سایت‌های بین‌المللی امکان‌پذیر نیست. بسیاری افراد گمان می‌کنند که خیلی راحت می‌توان از VPN برای تغییر آی پی استفاده کرد. با این حال بهتر است بدانید که استفاده از VPN برای این کار ریسک بالایی دارد. امکان قطع VPN و بازگشت به آی پی ایران بسیار بالاست. همچنین در بیشتر مواقع آی پی به VPN لینک می‌شود. به همین دلیل بعد از شناسایی، خیلی راحت از سوی سایت پذیرنده بلاک خواهید شد.

کلام پایانی

در این مطلب به بررسی خرید سرور مجازی ترکیه پرداختیم. خرید سرور مجازی این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. به دلیل تحریم‌های تحمیل شده به ایران، کاربران ایرانی برای دسترسی به سایت‌های تجاری بین‌المللی با مشکل مواجه هستند. به همین دلیل ورود با آی پی ترکیه یکی از بهترین روش‌ها برای کسب درآمد از سایت‌های بین‌المللی است. همچنین کسب و کارهایی که از مشتریان ترکیه‌ای برخوردارند، بهتر است از سرور مجازی این کشور بهره ببرند. این کار هم روی سئو و هم سرعت ارائه خدمات تاثیر مستقیم می‌گذارد. همچنین این سرور دارای سرعت و امنیت بسیار مناسبی است. از طرف دیگر استفاده از آن باعث کاهش هزینه‌ها هم می‌شود. قبل از خرید این سرور به نکاتی از جمله میزان هارد و رم مورد نیاز توجه داشته باشید.