در این آموزش قصد داریم تا شمارا با نحوه ی اتصال به سرور مجازی ازطریق نرم افزار vnc client آشنا کنیم.در برخی از موارد ممکن هست شما قادر به اتصال از طریق پنل مدیریتی سرور و html vnc به سرور نباشید , در قدم اول میبایست برنامه vnc client را از اینجا دانلود نمایید.

بعد از نصب و اجرا با تصویر زیر مواجه میشوید:

vnc client

 

در فیلد بالا میبایست آی پی و پورت سرور اصلی (سرور مادر) را وارد نمایید.برای اطلاع از آی پی و پورت در قسمت مدیریت سرویس خود برروی آیکن vnc vnc کلیک کرده و اطلاعات اتصال را مشاهده نمایید .

بعد از کلیک روی آیکن فوق پنجره جدیدی مانند زیر برای شما باز میگردد

 

 

شما میبایست ای پی و پورت ذکر شده را در برنامه ی vnc client بدین صورت وارد نمایید 192.168.20.1:5914 و سپس کلید اینتر را فشرده تا اتصال برقرارشود.

بعد از آن تصویری مانند زیر مشاهده خواهید کرد

کلید continue را فشرده

در این قسمت از شما رمز عبور vnc خواسته میشود درصورتی که رمز عبور vnc را ندارید (با رمز عبور سرور متفاوت میباشد) به قسمت مدیریت سرویس خود رفته و در تب setting گزینه ی VNC Password را انتخاب کرده و رمز جدیدی وارد نمایید . مانند تصویر زیر :

 

 

و بعد از تغییر یکمرتبه از پنل کاربری میبایست سرور خود را خاموش و روشن نمایید تا رمز جدید اعمال گردد.سپس رمز جدید را وارد و متصل شوید.

 

  • توجه داشته باشید رمز عبور و اطلاعات دسترسی به vnc دراختیار هیچ کسی قرار ندهید. با داشتن این اطلاعات براحتی میتوانند به کنسول سرور شما متصل گردند.