لاراول یک فریم ورک PHP اپن سورس و رایگان است که برای توسعه برنامه های وب ساخته شده. برخی از ویژگی های لاراول یک modular packaging system با یک dedicated dependency manager، روش های مختلف برای دسترسی به پایگاه داده های رابطه ای است. لاراول به همراه Symfony2 ، Nette ، CodeIgniter ، Yii2 و … به عنوان یکی از محبوب ترین فریک ورک های PHP شناخته می شود. لاراول تلاش می کند با کاهش کارهای معمول مورد استفاده در اکثر پروژه های وب ، مانند احراز هویت ، routing، sessions، queueing و caching، کارها را آسان تر کند. لاراول ابزارهای قدرتمند مورد نیاز برای برنامه های بزرگ و قوی را فراهم می کند. این برنامه از چند پلتفرم پشتیبانی می کند و به کاربران امکان می دهد تا برنامه های وب MVC را توسعه دهند.

نیازمندی های سرور

چارچوب لاراول چند مورد سیستم دارد. شما باید مطمئن شوید که سرور شما شرایط زیر را دارد:


PHP >= 5.6.4

OpenSSL PHP Extension
PDO PHP Extension
Mbstring PHP Extension
Tokenizer PHP Extension


XML PHP Extension

نصب خودکار لاراول از طریق نصب اسکریپت Softaculous

لاراول را می توان با استفاده از نرم افزار نصب کننده اسکریپت Softaculous به طور خودکار در سرور cPanel نصب کرد. وارد cPanel شوید و منوی Softaculous را در بخش نرم افزار و خدمات پیدا کنید. پس از اتمام کار ، به صفحه اصلی Softaculous هدایت خواهید شد. Laravel را در نوار جستجو تایپ کنید و بر روی نتیجه کلیک کنید. به تب Install بروید ، در آنجا از شما خواسته می شود پوشه ای را که Laravel در آن نصب خواهد شد ، انتخاب کنید. با خیال راحت فهرست مورد نیاز خود را انتخاب کنید (توجه داشته باشید که این فهرست توسط Softaculous ایجاد خواهد شد). این ساده ترین راه نصب لاراول است.

نصب دستی لاراول

لاراول از Composer برای مدیریت وابستگی های خود استفاده می کند. قبل از استفاده از لاراول ، مطمئن شوید که Composer را بر روی دستگاه خود نصب کرده اید. این ابزاری برای مدیریت وابستگی در PHP است. به شما امکان می کند تا کتابخانه هایی را که پروژه شما به آنها وابسته است نصب کنید و آنها را برای شما مدیریت می کند. برای نصب Composer و SSH بر روی سرور ، این دستورات زیر را اجرا کنید.


cd / bin
wget https://getcomposer.org/installer

قبل از نصب ، بیایید با استفاده از دستور زیر سازگاری خود را بررسی کنیم.


php installer –check
All settings correct for using Composer

اگر همه چیز خوب به نظر می رسد ، بیایید Composer را نصب کنیم.


php installer
Downloading…
Composer successfully installed to: /bin/composer.phar
Use it: php composer.phar

اکنون Composer نصب شده است ، ما می توانیم installer را حذف کنیم.


rm -f installer

اکنون می توانیم از این Composer برای نصب لاراول استفاده کنیم. برای نصب لاراول دستور زیر را اجرا کنید.


php /bin/composer.phar create-project laravel/laravel –prefer-dist

پس از نصب Laravel،

public directory لاراول را به پوشه public_html به عنوان یک symbolic link مانند کد زیر ارتباط دهید:


rm -rf public_html

ln -s laravel/public/ public_html

پس از تمام مراحل نصب ، مرورگر را باز کرده و به دامنه مربوطه بروید. نصب کامل است و برای تنظیم برخی تنظیمات پیکربندی نیاز است.

تنظیمات پیکربندی لاراول

Public Directory

پس از نصب لاراول ، باید document/web root وب سرور خود را به صورت public directory پیکربندی کنید. index.php در این دایرکتوری به عنوان front controller برای تمام درخواست های HTTP ورودی به برنامه شما است.

پرونده های پیکربندی

تمام پرونده های پیکربندی فریم ورک Laravel در config directory ذخیره می شوند. هر گزینه مستند است ، بنابراین در صورت تمایل به مرور فایل ها بپردازید و با گزینه هایی که در اختیار شما قرار دارد آشنا شوید.
مجوزهای فهرست

پس از نصب لاراول ، ممکن است لازم باشد برخی از مجوزها را پیکربندی کنید. دایرکتوری های موجود در فهرست ذخیره سازی و پوشه های bootstrap/cache باید توسط وب سرور شما قابل نوشتن باشند در غیر این صورت لاراول اجرا نمی شود. اگر از ماشین مجازی Homestead استفاده می کنید ، این مجوزها باید قبلاً تنظیم شده باشند.