قبل از آنکه به آموزش ساخت اکانت ftp در سی پنل بپردازیم بد نیست بدانید ftp چیست  و چه کاربردی دارد . ftp پروتکلی جهت انتقال فایل می باشد . یعنی با استفاده از این پروتکل و اکانتی که طی این مقاله درست خواهید کرد ، می توانید یک نرم افزار سمت کلاینت مانند Filezilla روی سیستم خود نصب کرده و سپس از طریق نرم افزار اقدام به انتقال فایل های روی سیستم خود به هاست یا برعکس نمایید. اما چرا وقتی می توانید وارد پنل مدیریتی سی پنل بشوید و از طریق گزینه filemanager فایل های خود را آپلود و مدیریت نمایید ، از نرم افزارهایی مانند filezilla استفاده کنید . چند دلیل قانع کننده برای این کار وجود دارد .

  • کنار گذاشتن محدودیت های آپلود

    چنانچه هاست شما محدودیتی را جهت آپلود فایل در نظر گرفته باشد ، مثلا اجازه داشته باشید فقط فایل های کمتر از 50 مگ را آپلود کنید ، میتوانید با استفاده از ftp از این محدودید گذر کنید .

  • ارسال هر نوع فایل و به هر تعداد

    با استفاده از ftp شما محدود به آپلود فایل هایی با پسوند خاص نیستید ، حتی مجبور نیستید فایل های خود را جمع کرده و فشرده کنید سپس آن را آپلود کنید ، با استفاده از ftp شما به راحتی فایل های خود را انتخاب و آن ها را به درون هاست می ریزید با هر تعداد و با هر پسوندی

  • مشاهده جزئیات آپلود

    در هنگام آپلود فایل با استفاده از ftp شما می توانید جزئیاتی از قبلیل تعداد فایل های آپلود شده ، تعداد فایل های باقی مانده ، سرعت آپلود و … را مشاهده کنید .

  • قابلیت ادامه دادن آپلود

    ممکن است در هنگام آپلود ، پروسه آپلود ناگهان قطع شود که ممکن است دلایلی مثل قطعی اینترنت ، پکت لاست ، مشکل سرور و … این مشکل به وجود بیاید نکته خوب ماجرا اینجاست که با استفاده از ftp شما امکان ادامه دادن آپلود از جایی که قطع شده است را دارید .

 

حال که با مزایای ftp آشنا شدید وقت آن است که اکانتی جهت استفاده از آن تهیه کنیم ، با آریانت همراه باشید :

 

از پنل مدیریتی cpanel ، در بخش Files بر روی FTP Accounts کلیک کنید .

 

ftp

 

در صفحه FTP Accounts فرم ساخت یک اکانت ftp را مشاهده می کنید .

login : نام کاربری ftp

password: رمز عبور اکانت ftp

password again: تکرار مجدد رمز عبور اکانت ftp

Strength : نمایش درجه امنیت و سختی رمز عبور

Directory : مسیری از هاست که قرار است این اکانت به آن دسترسی داشته باشید .  در صورت خالی گذاشتن آن کاربر به تمامی پوشه ها دسترسی خواهد داشت .

Quota : حداکثر مقداری که این کاربر می تواند آپلود کند . می توانید عدد را با واحد مگ بنویسید یا با انتخاب unlimited محدودید مقدار حجم آپلود را بردارید .

ftp

در نهایت روی دکمه Create FTP Account کلیک کنید تا اکانت ساخته شود .