برای خرید سرور مجازی،  سایت آریانت (www.ariaservice.net) را باز کنید:

صفحه اصلی آریاسرویس دات نت

در صفحه اصلی (Home Page) این سایت، از دو طریق می‌توانید سرور مجازی خریداری کنید:  از طریق گزینه “سرور مجازی ارزان” از منوی اصلی و از ناحیه “سرور مجازی ارزان” در صفحه اصلی (این دو مورد با خط قرمز مشخص شده است). در اینجا به دلیل این که منوی اصلی ساختار ثابت‌تری نسبت به محتوای صفحه اصلی دارد، لذا عملیات خرید سرور مجازی را از طریق منو دنبال می‌کنیم. برای خرید سرور مجازی:

روی گزینه “سرور مجازی ارزان” در منوی اصلی کلیک کنید تا صفحه “سرور مجازی ارزان” به شکل زیر روی صفحه باز شود:

صفحه خرید سرور مجازی ارزان

همانطور که مشاهده می‌کنید، چهار نوع سرور مجازی برحسب مکان جغرافیایی سرور (ایران، آمریکا، آلمان و فرانسه) عرضه شده است.

حال هرکدام از انواع فوق را که مورد نظر دارید انتخاب و روی تکمه “مشاهده و خرید” کلیک کنید. برای مثال در اینجا ما گزینه اول یعنی سرور مجازی ایران را انتخاب می‌کنیم:

صفحه سرور مجازی ایران

همانطور که ملاحظه می‌کنید، در ناحیه “لیست سرورها” هر سرور به تفکیک و با تمام مشخصات جزئی نمایش داده شده است. در ناحیه “سایر افزودنی‌ها” نیز امکانات اضافی فهرست شده است:

لیست سرورها

لیست فروش سرورهای مجازی

نکته ای که در لیست سرورها وجود دارد این است که تفاوت قیمت سرورها براساس  تعداد پردازنده، حافظه رم و حجم هاردی است که ارائه می‌کنند و بدیهی است که هرچقدر منابع بیشتری ارائه شود، قیمت بالاتر خواهد بود. حال سرور مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی آیکون سبد خرید کلیک کنید تا وارد لیست خرید شما شود. برای مثال ما در اینجا سرور r-2048 را انتخاب می‌کنیم:

 

خرید سرور مجازی- مرحله یک

در محاوره بالا، تمام مشخصات سرور مجازی که انتخاب کرده اید فهرست شده است. در این محاوره ابتدا باید یک نام هاست (مثلا در اینجا tari45.net ) و یک کلمه عبور ادمین برای سرور انتخاب کنید (این ناحیه با خط قرمز مشخص شده است). علاوه بر آن می توانید در ناحیه “انتخاب های فایل پیکربندی”، مقدار منابع خود از قبیل میزان هارد، رم، پهنای باند و … را تغییر دهید. این تغییرات در لحظه اعمال شده و نرخ سرویس را تغییر می دهد. ضمنا سیستم عامل و ایزوی مورد نظر خود را هم در انتهای این محاوره می توانید تعیین کنید. پس از تعیین تمام موارد، تکمه “ادامه” را کلیک کنید:

فروش سرور مجازی- مرحله دو

پس از اطمینان از مشخصات سرور، تکمه “پرداخن نهایی” را کلیک کنید:

خرید سرور مجازی- مرحله سه

با پرکردن اطلاعات شخصی و انتخاب بانک، می توانید تکمه “تکمیل سفارش” را کلیک کنید تا وارد درگاه بانک شده و پرداخت مورد نظر را انجام دهید.

سایر افزودنی ها

برای افزایش کارآیی و امکانات بیشتر برای مدیریت سرور مجازی سرویسهای افزودنی دیگری نیز ارائه شده است:

خرید سرور مجازی- افزودنی ها

موارد IP، رم ، هسته پردازنده و هارد اضافی، در مرحله قبل هم قابل انتخاب بود که قبلا توضیح داده شد اما برای دو مورد اول و دوم یعنی لایسنس سی پنل و کنترل پنل دایرکت ادمین باید جداگانه اقدام کنید.