امروزه استفاده از سایت‌های فروشگاهی بسیار رایج شده است. باتوجه‌به گسترش اینترنت و همچنین نیاز مردم به خرید محصولات و خدمات مختلف، استفاده از وب‌سایت‌های فروشگاهی افزایش چشمگیری داشته است؛ بنابراین لازم است در زمانی به‌موقع و درست اقدام به راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی نمود. سایتی که بتواند علاوه بر ارائه امکانات کامل به مشتریان، باعث افزایش فروش شود. یکی از مسائل مهم در خصوص طراحی سایت، استفاده از بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس است که برای سایت‌های ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

انتخاب بهترین قالب فروشگاهی برای راه‌اندازی سایت، برای مدیران یک فروشگاه و یک سایت از اهمیت زیادی برخوردار است. داشتن ظاهری جذاب برای مشتریان، راحتی کار با قالب برای مدیر سایت و همچنین ارائه امکانات مختلف برای مدیریت وب‌سایت، جز مسائل مهم در انتخاب یک قالب فروشگاهی است. ما در این مقاله قصد داریم به‌صورت کامل به بررسی قالب فروشگاهی و بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس بپردازیم و نکاتی را دراین‌خصوص ارائه دهیم؛ بنابراین تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منظور از قالب فروشگاهی چیست؟

قبل از آنکه به بررسی بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس بپردازیم، در ابتدا تعریفی از قالب فروشگاهی خواهیم گفت تا متوجه شوید که منظور از یک قالب فروشگاهی چیست. قالب سایت در واقع نوعی ویترین و دکور در یک فروشگاه محسوب می‌شود. قالب یک سایت یا همان یک فروشگاه، ترکیبی از بخش‌های مختلف و المان‌های مختلفی است. قالب سایت کمک خواهد کرد، زمانی که یک فرد وارد سایت می‌شود، بتواند در قالب‌بندی و بخش‌های مختلفی محصولات را مشاهده کند.

در واقع قالب فروشگاهی باعث می‌شود که کاربر بتواند بدون سردرگمی و مشکل خاصی به دنبال هدف خود در یک سایت باشد. برای به‌وجودآوردن این بخش‌بندی‌ها و قالب‌ها، نیاز به یک رابط کاربری کلی است که در این رابط کاربری، نوشته‌ها، عرض سایت، ستون قسمت‌های مختلف سایت نوشته شده است.

قالب‌های فروشگاهی در قالب وردپرس طراحی می‌شود. قالب‌های وردپرس می‌توانند در اهداف مختلفی نیز طراحی شوند و هرکدام از آنها ویژگی‌های مربوط به خود را دارند. ازآنجایی‌که موضوع مقاله در خصوص قالب‌های فروشگاهی ایرانی است، بایستی از قالب‌هایی استفاده شود که تک‌زبانه است. البته برخی از فروشگاه‌ها که در سطح بین‌المللی هم فعالیت دارند، می‌توانند از قالب‌های چندزبانه استفاده کنند.

ما در ادامه مقاله به بررسی بهترین قالب‌های فروشگاهی برای سایت‌های ایرانی خواهیم پرداخت. این موضوع می‌تواند برای بسیاری از فروشگاه‌های کوچک و بزرگ در کشور ما اهمیت زیادی داشته باشد و باید به آن توجه ویژه‌ای شود؛ بنابراین در ادامه مقاله با ما همراه ما باشید.

بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس چیست؟

7 نمونه از بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس برای سایت‌های ایرانی

همان‌طور که در بخش قبلی گفته شد، انتخاب یک قالب سایت به خصوص بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس ، اهمیت زیادی در کسب‌وکارها دارد. در واقع یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت در یک کسب‌وکار و فروش در دنیای امروزی، استفاده از یک قالب مناسب و اصولی، متناسب با اهداف یک فروشگاه است.

ایجاد یک محیط جذاب و با رابط کاربری بسیار مناسب می‌تواند تضمینی باشد از اینکه در یک کسب‌وکار، فروش خوبی را تجربه کنیم. طبیعتاً دنیای امروز، در بستر اینترنت است و اکثر کسب‌وکارها و بخصوص فروشگاه‌هایی که به‌صورت سنتی و فیزیکی به فعالیت می‌پردازند، اقدام به راه‌اندازی سایت نموده‌اند؛ بنابراین انتخاب یک قالب درست برای یک سایت فروشگاهی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ما در ادامه به بررسی بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس برای سایت‌های ایرانی خواهیم پرداخت که می‌تواند مفید واقع شود. این موارد عبارت‌اند از:

قالب هیولا

قالب هیولا در واقع یک قالب فروشگاهی محسوب می‌شود که می‌تواند مانند فروشگاه‌های معتبر و بزرگی که در ایران فعالیت دارد، شکل و شمایل بسیار خوبی را به سایت دهد؛ بنابراین می‌توان گفت که قالب هیولا جز بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس محسوب می‌شود. شاید همه ما برای یکبار هم که شده، از سایت دیجی‌کالا خرید کرده باشیم و یا به این سایت مراجعه کرده باشیم. قالب هیولا بیشتر امکانات و فضای سایت دیجی‌کالا را به کاربران ارائه می‌دهد.

این قالب، تولید شده توسط متخصصان داخلی است و در واقع یک محصول داخلی است. قالب هیولا از جمله قالب‌های فروشگاهی است که در ابتدا بر پایه المنتور پرو طراحی شده است. المنتور پرو، در واقع یک افزونه محسوب می‌شود که باعث می‌شود که کاربران سایت با رابط کاربری جذاب و درعین‌حال ساده‌ای روبرو شوند.

در طراحی این قالب که برای سایت‌ها بکار می‌رود، سعی شده است که افراد بتوانند ‌برای مثال در صفحه یک محصول خاص، به‌راحتی اقدام به بازدید آن و مشخصات آن نمایند. همچنین بخشی در این قالب طراحی شده است که افراد می‌توانند نظراتی را قرار دهند و در واقع نظرات کاربران در خصوص محصول موردنظر است.

مدیر سایت موردنظر می‌تواند به‌راحتی با استفاده از قالب هیولا و بدون کدنویسی خاصی، اقدام به تغییر رنگ پس‌زمینه سایت، تغییر چیدمان سایت و … نماید. به همین دلیل است که این قالب جز بهترین قالب‌های فروشگاهی محسوب می‌شود.

وی کالا

یکی دیگر از  بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس، قالب وی کالا است. این قالب، تولید داخلی بوده و توسط متخصصان داخلی نیز طراحی شده است. در ابتدای تولید این قالب، متخصصان سعی کرده‌اند بر اساس نیاز کاربران برای طراحی یک قالب فروشگاهی، اقدام به تولید یک قالب بسیار مناسب نمایند تا مدیران یک سایت بتوانند به‌راحتی اقدام به پیاده‌سازی قالب وی کالا بر روی وب‌سایت فروشگاهی خود نمایند. در واقع قالب وی کالا، می‌تواند تمامی امکانات اصلی یک سایت فروشگاهی را به مدیر سایت و همچنین مشتریان ارائه دهد.

از جمله کاربردهای قالب وی کلاً برای ساخت یک سایت فروشگاهی می‌توان به مواردی مانند: وب‌سایت فروشگاهی لوازم الکترونیکی، لوازم‌خانگی، لوازم موبایل و لپ تاب، مواد غذایی و … اشاره کرد؛ بنابراین می‌توان گفت که وی کلاً، جز جامع‌ترین و کامل‌ترین انواع قالب‌های فروشگاهی در کشور ما محسوب می‌شود که می‌توان از آن نهایت بهره را برد.

قالب فروشگاهی وی کالا، ‌مانند هیولا از افزونه المنتور پرو استفاده کرده است و همچنین از ویجت‌های اختصاصی دیگری نیز بهره برده است که امکانات مناسبی برای کاربران سایت و مدیر سایت قرار می‌دهد. از مزیت‌های مهم قالب وی کالا، این است که با تهیه آن، می‌توانید از فیلم‌های آموزشی برای پیاده‌سازی قالب در سایت، استفاده کنید که می‌تواند حتی برای افراد مبتدی که هیچ تخصصی در کدنویسی و … ندارند، بتوانند به‌راحتی اقدام به پیاده‌سازی قالب در وب‌سایت فروشگاهی خود نمایند.

آشنایی با بهترین قالب های وردپرس فروشگاهی

پارس کالا

از بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس، می‌توان به قالب فروشگاهی پارس کالا اشاره کرد. قالب پارس کالا هم ‌مانند دیگر قالب‌های ذکر شده، محصول ایرانی بوده و متخصصان داخلی اقدام به طراحی آن کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین موارد در خصوص استفاده از قالب پارس کالا، رضایت حداکثری کاربران و مدیران سایت فروشگاهی است که نشان‌دهنده حرفه‌ای بودن و مناسب‌بودن قالب پارس کالا است.

قالب پارس کالا نیز، قابلیت این را دارد که به‌روزرسانی خودکار انجام شود. در واقع مدیر سایتی که اقدام به تهیه این قالب می‌کند، می‌تواند مطمئن باشد که در بازه‌های زمانی مختلفی، قالب به‌صورت خودکار بروز خواهد شد و بدون تغییر در شکل و چیدمان سایت، مشکلات احتمالی آن رفع خواهد شد.  از قابلیت‌های مهم قالب پارس کالا می‌توان به شناور بودن منوها و ستون‌ها اشاره کرد. این مسئله باعث می‌شود که حتی مراجعه‌کنندگان به سایت موردنظر، به‌وسیله موبایل هم بتوانند به‌راحتی از سایت دیدن کنند.

مترو

از دیگر بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس ، می‌توان به قالب مترو اشاره کرد. قالب مترو در قالب یک مینیمال ووکامرس و وردپرس طراحی شده است. هدف از طراحی و ایجاد قالب مترو، این است که مدیر سایت بتواند با یک رابط کاربری بسیار فوق‌العاده‌ای به مدیریت وب‌سایت فروشگاهی خود بپردازد. در واقع قالب مترو می‌تواند جز گزینه‌های مناسب برای کسب‌وکارهای آنلاین باشد که قصد راه‌اندازی سایت را دارند.

همان‌طور که گفته شد، قالب مترو نوعی قالب مینیمال است. مینیمال بودن آن باعث شده است که مشتریان و مراجعه‌کنندگان به سایت، با ظاهری جذاب و زیبایی نیز روبرو شوند و طبیعی است که در افزایش فروش، تأثیر زیادی خواهد داشت.

از طرفی دیگر، کاربر یا همان مدیر سایت با قالبی درجه یک روبرو بوده و می‌تواند به‌راحتی اقدام مدیریت سایت خود و چیدمان سایت خود نماید. قالب فروشگاهی مترو، دارای چندین نسخه و افزونه پریمیوم است که می‌تواند باعث افزایش کیفیت سایت خواهد شد. همچنین کمک خواهد کرد که سایت بتواند در زمینه سئو، جز جستجوی‌های اولیه در گوگل قرار گیرد.

زلا

از دیگر بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس ، می‌توان به قالب زلا اشاره کرد. این قالب می‌تواند امکانات بسیار زیادی را در اختیار مدیر سایت قرار دهد. مدیر سایت می‌تواند بر اساس امکانات ارائه شده، اقدام به راه‌اندازی یک سایت حرفه‌ای در یک قالب حرفه‌ای نماید. قالب زلا این قابلیت را دارد که می‌تواند بخش‌هایی از سایت فروشگاهی را به‌صورت شخصی‌سازی درآورد.

اگر بخواهیم از مزیت‌های قالب فروشگاهی زلا، توضیحاتی عنوان کنیم، می‌توانیم به این اشاره کنیم که زلا، جز پرامکانات‌ترین نوع قالب‌های فروشگاهی است که مهم‌ترین قابلیت آن، سفارشی‌سازی قالب و ایجاد ایده‌های خلاقانه است که می‌تواند یک مزیت محسوب شود.

این قالب توسط افزونه ویژوال کامپوزر طراحی شده است که افراد می‌توانند توسط آن اقدام به ویرایش‌کردن قالب خود کنند. برای استفاده از قالب زلا، نیازی به دانش برنامه‌نویسی نخواهد بود و می‌توان از فیلم‌های آموزشی موجود در بسته‌های خریداری شده استفاده کرد و اقدام به راه‌اندازی کامل سایت در بستر این قالب نمود.

مارت فیوری

از دیگر بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس ، می‌توان به قالب مارت فیوری اشاره کرد. این قالب جز قالب‌های فروشگاهی بسیار حرفه‌ای است و زیبایی ظاهری بسیار دلچسبی دارد. همچنین، مارت فیوری، دارای ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای است که مدیر یک سایت می‌تواند از آن برای ایجاد یک سایت بسیار حرفه‌ای در زمینه فروش محصولات خود استفاده کند. مارت فیوری می‌تواند برای تمامی کسب‌وکارها و فروشگاه‌ها استفاده شود و در واقع طراحی آن به‌گونه‌ای بوده است که بتواند نیاز تمامی کسب‌وکارها را برآورده سازد.

با قالب فیروی می‌توانید یک فروشگاه حرفه‌ای داشته باشید و همچنین ظاهری زیبا و دلچسبی را ارائه می‌دهد که می‌تواند در بازخورد سایت و همچنین افزایش بازدید سایت تأثیر زیادی داشته باشد؛ بنابراین اگر قصد دارید یک قالب حرفه‌ای و بسیار پیشرفته‌ای برای سایت فروشگاهی خود تهیه کنید، حتم از مارت فیوری استفاده نمایید و از امکانات و ویژگی‌های آن، نهایت استفاده را ببرید.

قالب های فروشگاهی وردپرس

زونکن

قالب زونکن جز قالب‌های بسیار مناسب در زمینه فروش محصولات در بستر سایت است؛ بنابراین می‌توان گفت که زونکن جز بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس محسوب می‌شود. مزیت زونکن مانند دیگر قالب‌ها این است که تولید داخلی بوده و طراحی بسیار نوینی دارد. قالب زونکن امکانات مختلفی دارد که می‌تواند سایت شما را به یک سایت حرفه‌ای تبدیل کند که می‌تواند در افزایش بازدید سایت و همچنین فروش محصولات تأثیر زیادی بگذارد.

قالب زونکن می‌تواند علاوه بر زمینه فروش محصولات، در زمینه ایجاد سایت‌های آموزشی و فروش دوره‌های آموزشی هم بکار آید. طراحی گرافیکی فوق‌العاده زونکن و همچنین انعطاف‌پذیری بالا در زمینه طراحی سایت و المان‌ها و چیدمان‌های مختلف سایت از جمله مزیت‌های استفاده از قالب زونکن است.

موارد بالا را می‌توان جز بهترین قالب های فروشگاهی وردپرس نامید. این قالب‌ها می‌توانند بر اساس نیاز کاربر و فروشگاه، مورداستفاده قرار گیرند و اینکه کدام قالب فروشگاهی می‌تواند برای یک فروشگاه مناسب باشد، بستگی به فروشگاه و نوع کاربری سایت خواهد داشت. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دیگر امکانات قالب‌های ذکر شده، به دیگر مقالات این وب‌سایت مراجعه نمایید.