خرید سرور مجازی ترکیه برای ترید، یکی از رایج‌ترین راهکارهای کاربران ایرانی برای استفاده از سایت‌های بین‌المللی مختلف است. چرا که بسیاری از این سایت‌ها آی پی کاربران ایرانی را به دلایل مختلفی نمی‌پذیرند. استفاده از سرورهای مجازی ترکیه، مزایای بسیار زیادی دارد. البته قبل از خرید این سرورها باید نکاتی را هم مدنظر داشته باشید؛ از جمله میزان و حجم منابع سروری که به آن نیاز دارید. در این مطلب به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سرور مجازی ترکیه برای خرید؛ تعریف سرور مجازی

سرور مجازی یا VPS یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های میزبانی از وب‌سایت، نرم‌افزار، بازی و … محسوب می‌شود. در این سرورها CPU، رم و حافظه SSD به صورت اختصاصی برای هر ماشین مجازی ایجاد می‌شود. سرورهای مجازی با قرار گرفتن روی یک سرور فیزیکی، هسته پردازنده آن را به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌دهند.

در این سرورها برای مجازی‌سازی و مدیریت منابع سرور اختصاصی از نرم‌افزارهای مخصوص مجازی‌ساز استفاده می‌شود. این نرم‌افزارها امکان جدایی کامل سرورهای مجازی از سرورهای اشتراکی را فراهم می‌کنند. به همین دلیل در سرورهای مجازی از نرم‌افزارهای اختصاصی استفاده می‌شود.

منظور از سرور مجازی ترکیه چیست؟

سرور مجازی ترکیه برای ترید، یکی از انواع سرورهای اختصاصی است که به صورت مجازی روی یک سرور اختصاصی و فیزیکی میزبانی می‌شود. این سرورها از طریق دیتاسنترهای ترکیه میزبانی می‌شوند. به این ترتیب تمامی سرورها در این کشور از IP اختصاصی و Valid ترکیه استفاده می‌کنند.

کاربران ایرانی به دلیل مشکلاتی که در استفاده از IPهای مختلف و بین‌المللی دارند به سرورهای ترکیه روی می‌آورند. بعد از انتخاب و خرید سرور مدنظر در ترکیه، کاربر ایرانی از راه دور به آن متصل می‌شود. با استفاده از این سرور امکان فعالیت‌های مختلف فراهم می‌شود. عمده کاربرد این سرورها در ترید (Trade) است.

سرور مجازی ترکیه

استفاده از سرور مجازی ترکیه چه مزایایی دارد؟

روی سرورها می‌توان از سیستم عامل‌های بسیار متنوعی استفاده کرد. کاربران ایرانی معمولا از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند. این سیستم عامل روی سرورهای مجازی ترکیه برای ترید هم قابلیت نصب دارد. این سیستم عامل بعد از نصب روی سرور، دقیقا همان محیط ویندوز نسخه دسکتاپ را دارد که هر روز با آن سروکار دارید.

احتمالا مهم‌ترین مزیت سرور مجازی ترکیه برای کاربران ایرانی، ارائه آی پی اختصاصی و دسترسی راحت‌تر به اینترنت بین‌المللی پرسرعت است. به این ترتیب می‌توان به صورت غیرمستقیم از مزایای سایت‌های بین‌المللی بدون تاثیر تحریم استفاده کرد. سایت‌های بین‌المللی ترید و بایننس به صورت مستقیم برای کاربران ایرانی در دسترس نیستند. به همین دلیل کاربران ایرانی به خرید سرور مجازی برای ترید از ترکیه روی می‌آورند. از دیگر مزایای این سرورها عبارتند از:

  • دسترسی به سایت‌های مختلف بدون محدودیت دسترسی
  • عدم شناسایی کاربران ایرانی توسط سایت‌های پذیرنده
  • امکان خرید و فروش ارز روی سرور به وسیله سیستم عامل ویندوز
  • امکان دسترسی به سایت‌های مختلف با انواع کامپیوترها یا گوشی‌های هوشمند
  • استفاده از ربات‌ها و نرم‌افزارهای خودکار کردن خرید و فروش سهام

بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های سرور مجازی ترکیه برای ترید

همانطور که اشاره کردیم، کاربران ایرانی تمایل زیادی به استفاده از سرورهای مجازی ترکیه دارند. به همین دلیل بهتر است با ویژگی‌های این سرورهای مجازی هم آشنا شوید.

ویژگی سرور مجازی ترکیه برای ترید

1. سرورها و منابع اختصاصی

ترکیه سرور مجازی را به صورت اختصاصی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. با استفاده از نرم‌افزارهای مجازی‌ساز، هر کدام از سرورهای مجازی هسته پردازشگر مخصوص خود را دارند. البته توجه داشته باشید که این اختصاصی بودن شامل CPU نمی‌شود.

2. مقیاس‌پذیری مناسب

این ویژگی امکان مدیریت و کنترل بهتر منابع سرور را فراهم می‌کند. به این ترتیب امکان ارتقاء یا تغییر سرویس خریداری شده هم وجود دارد. نکته مهم این است که تغییر منابع سرور بدون هیچگونه تغییری در آی پی اصلی اتفاق می‌افتد. به این ترتیب امکان تقویت یا تغییر منابع سرور به راحتی فراهم می‌شود.

3. دسترسی مناسب Root

با استفاده از سرور مجازی ترکیه برای ترید، امکان مدیریت و کنترل سرور به صورت کامل برای شما فراهم می‌شود. به این ترتیب خیلی راحت می‌توانید تغییرات لازم را در سرور ایجاد کنید. حتی امکان نصب نرم‌افزار سفارشی توسط شما هم فراهم شده است.

4. پشتیبانی و خدمات پس از فروش

موضوع پشتیبانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مخصوصا اگر برای اولین بار از سرور مجازی کشورهای دیگر استفاده می‌کنید، احتمالا اطلاعات زیادی در خصوص آن نخواهید داشت. با خرید سرورهای مجازی ترکیه از پشتیبانی 24 ساعته نیز بهره‌مند می‌شوید.

بررسی دلایل خرید سرور مجازی ترکیه

ممکن است افراد یا کسب و کارهای مختلفی به IP اختصاصی کشور ترکیه نیاز داشته باشند. ممکن است افراد برای استفاده شخصی این سرورها را خریداری کنند. همچنین احتمال دارد برای کسب و کار خود از آن استفاده کنند. به هر حال دلایل مختلفی برای خرید این سرورها وجود دارد که در ادامه به بررسی این دلایل می‌پردازیم.

تجارت الکترونیک از طریق سایت‌های مختلف

برای تجارت در عرصه بین‌المللی، استفاده از سرور خارجی تاثیر زیادی روی سئو و عملکرد سایت می‌گذارد. به همین دلیل اگر کسب و کار بین‌المللی با مشتریان خارجی دارید، بهتر است از سرور مجازی ترکیه برای ترید استفاده کنید. با استفاده از این سرور، سایت شما با سرعت و عملکرد بهتری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

امکان فعالیت در بازارهای بین‌المللی

به دلیل شرایط خاص ایران و تحمیل انواع تحریم‌ها، بیشتر بازارها و صرافی‌های معتبر بین‌المللی آی پی‌های ایران را قبول نمی‌کنند. به همین دلیل بهتر است از یک آی پی خارجی برای دسترسی آسان به بازارها و صرافی‌های بین‌المللی استفاده کنید. سرور مجازی ترکیه این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

ایجاد فرصت‌های شغلی بین‌المللی

بسیاری از سایت‌های فریلنسری هم آی پی کاربران ایرانی را قبول نمی‌کنند. فرصت‌های شغلی زیادی در این سایت‌ها وجود دارند. سایت‌های فریلنسری بین‌المللی این امکان را برای افراد فراهم می‌کنند تا پروژه‌های مختلف را انجام دهند. این نوع شغل‌ها برای درآمد دلاری، دورکاری و … بسیار مناسب هستند.

سرور مجازی ترکیه

بررسی تفاوت سرور مجازی و اختصاصی ویندوز

سرورهای مجازی ویندوز، نوعی کامپیوتر مجازی با سخت‌افزارهای بسیار قدرتمند هستند که به صورت مجازی در دیتاسنتر میزبانی می‌شوند. روی این کامپیوترها سیستم عامل ویندوز نصب شده است. هدف از راه‌اندازی این سرورها به صورت مجازی، کاهش هزینه‌ها و ارائه بدون محدودیت منابع به کاربران است.

از طرف دیگر سرورهای اختصاصی بسیار بزرگ‌تر از کامپیوترهای خانگی هستند و امکان میزبانی از چند سرور مجازی را دارند. در این سرورها منابع به صورت اختصاصی به کاربران اختصاص داده می‌شود. با این اوصاف قیمت به مراتب بالاتری هم نسبت به سرورهای مجازی دارند.

بررسی نحوه اتصال به سرور مجازی ترکیه برای ترید

اتصال به این سرور با سایر سرورها تفاوت چندانی ندارد. به همین دلیل اگر تجربه کار با VPS را داشته باشید، با مشکل مواجه نخواهید شد. اتصال به سرور مجازی ترکیه از طرق کامپیوتر، تبلت و گوشی هوشمند امکان‌پذیر است. در ادامه چگونگی اتصال به سرور مجازی را تشریح خواهیم کرد.

  • اتصال به سرور مجازی ترکیه از طریق ویندوز کامپیوتر: برای این کار باید از نرم‌افزار Remote Desktop Connection استفاده کنید. این نرم‌افزار به صورت پیشفرض در ویندوز وجود دارد. بعد از باز کردن این نرم‌افزار باید آی پی، پسوورد و یوزرنیم اختصاصی سرور خود را وارد کنید.
  • اتصال به سرور مجازی ترکیه از طریق اندروید: برای اتصال به سرور ویندوزی از طریق گوشی‌های اندروید، باید از نرم‌افزار Microsoft Remote Desktop استفاده کنید.
  • اتصال به سرور مجازی ترکیه از طریق ios: کاربران اپل باید از طریق نرم‌افزار RDC Client به این سرور اتصال پیدا کنند.

نکات مهم هنگام خرید سرور مجازی ترکیه برای ترید

قبل از انتخاب و خرید سرور مجازی مناسب برای کسب و کارتان، باید حتما نکاتی را رعایت کنید. اولین نکته توجه به میزان سخت‌افزار مورد نیاز است. البته منابع سخت‌افزار را می‌توان بعد از خرید هم افزایش یا کاهش داد. به همین دلیل جای نگرانی وجود ندارد. به هر حال برای خرید VPS تریکه باید به این موارد توجه داشته باشید:

  • نوع سیستم عامل سرور (لینوکس یا ویندوز)
  • میزان حافظه RAM
  • میزان حافظه SSD
  • قدرت هسته پردازشگر

انتخاب سیستم عامل به نیاز و شرایط شما بستگی دارد. هر کدام از سیستم عامل‌های لینوکس و ویندوز کارایی‌های خاص خود را دارند.

کلام پایانی

سرور مجازی ترکیه برای ترید از طریق سرور فیزیکی به دیتاسنتر این کشور دسترسی دارد. این سرور برای کسب و کارهایی که مشتریان بین‌المللی دارند، بسیار مناسب است. به دلیل این که آی پی ایران از سوی بیشتر سایت‌های بین‌المللی پذیرفته نمی‌شود، انتخاب سرور مجازی ترکیه گزینه بسیار مناسبی محسوب می‌شود. کشور ترکیه از نظر جغرافیایی به ایران نزدیک است و خدمات مناسب و پرسرعتی هم ارائه می‌دهد. با استفاده از سرور مجازی این کشور، سرعت خدمات سایت شما هم افزایش چشمگیری خواهد داشت. برای خرید سرور مجازی ترکیه، حتما به نیاز خود توجه داشته باشید و بر اساس آن منابع سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری تعیین کنید.